RedHead rapporterar: Estelle & Thild Cleansing Gel

En vecka senare. 
Lite imponerad. 

Gelén är aningens lösflytande, (lätt att ta för myckey) doftfri (inte riktigt min grej men ok då..) och mjukt löddrande. Efter en veckas användande är hyn fortfarande ren. Inga finnar eller utslag. Och den känns ren också. Så gelén gör rent. Den tar t.o.m. bort smink, vilket jag var tveksam till om en så mild rengöring skulle göra. Och för att en rengöring ska få högt betyg i min bok gäller det att även sminket åker väck. 
Tyvärr har jag inte än märkt någon skillnad på min rosacea men jag inser att detta kan ta tid att bli av med så jag har ingen brådska. 

Men den här produkten är värd ett högt betyg och jag rekommenderar den glatt till höger och vänster. Hade den haft en liten mild parfymering (jag vet, motsägelsefullt i en så mild, ekologisk produkt) och lite mer trögflytande konsistens så hade den kammat hem full pott, men ändå:

Betyg: 4,5/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0