Då tar vi till hårdhandskarna då då...

Idag fick jag nog av allt vad skivande naglar heter och gick in på Kicks för att se vad jag kunde hitta. OPIs Nail Envy ligger och hägrar men eftersom dem inte fanns varken på Kicks eller Åhléns fick jag vända mig mot någonting annat. Det blev Mavala Scientifique Nagelhärdare. 65 kr är ju så totalt överkomligt när Nail Envy går på typ 260kr. Dessutom gillar jag skillnaden i tillvägagångssätt: 
Nail Envy: Pensla ett lager varje dag i en vecka. Ta bort. Börja från början. 
Uäk. Asjobbigt.
Mavala: Pensla en gång i veckan. 
Mycket bättre. Dessutom satte sig den här meningen från Mavalas förpackning: " Härdar nageln genom att binda ihop nagelns tre skikt."
C'est genial! Givetvis! Det är ju det som är problemet! 



Och när jag öppnade förpackningen slog det mig: Den här har jag ju haft förut! Massa år sedan stod jag och penslade tipparna med den här lilla gröna vätskan! Jag hade inte tålamodet att fortsätta kuren då (skulle antagligen ut och rajraja..) men nu är man ju både äldre och visare (och framför allt mer om sig och kring sig). 

Jaha. Då ska vi se vad sen här lilla ytte-bytteflaskan kan utföra för mirakel..! 2 ml och ska räcka för ett helt år. Man startar med en gång i veckan och sen två-tre gånger/månad. Dag 1 alltså utförd.

Vi håller alla stackars skivande tummar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0