Mise-en-place.

På restaurang-språk: var sak på sin plats. 
Och så här ser det ut på mitt handfat när det måste gå undan nästa morgon. 


Märken och färger skiljer sig åt från dag till dag men produkttyperna är de samma.
Morgondagens mise-en-place lyder, i användningsordning från vänster:

1. Dagcreme: Lumene 
2. Primer: L'Oréal Blur Cream 
3. Foundation: L'Oréal Infallible 
4. Concealer: L'Oréal True Match
5. Puder: Clinique
6. Solpuder: Clinique
7. Eyeprimer: Isadora
8. Ögonskuggor: L'Oréal Ombre Pur i 
L'Oréal i k 
9. Eyeliner: Maybelline 
10. Ögonpenna: Max Factor
11. Mascara: Fiberwig
12. Verktyg: Fransböjare, foundationsvamp och div borstar.
13. Rouge: Nars "Orgasm"
14. Läppenna: Isadora "Mandarine"
15. Läppstift: Isadora "Hot Coral".
16. Deo: Nivea "Powder Touch"

Jösses. Inte undra på att det tar tid..!
 
Har jag inte bestämt mig dagen innan kan det ta precis huuuur lång tid som helst. Jag fullkomligen ÄLSKAR att sminka mig!! Tur att man har kids att ta hand om också, annars hade man stått där halv dagen... 😝

Det här måste jag visa min karl så att han får lite ökad förståelse och slutar vara en sådan plåga med sitt: Är du klar snart?!" "Hur lång tid kan det ta? Hela dagen?!" "Är du inte färdig än?!" etc... 

Som jämförelse visar jag här HANS mise-en-place tidiga morgnar:




I rest my case.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0