#tbt




Minns ni den här godingen? 
Det är Gillette Venus bikini-rakhyvel. Jag tror den kom 2010-ish men verkar ha försvunnit ganska raskt för jag har inte sett den någonstans sedan dess. 

Tanken är att man ska trimma muff-håret med den. Ett komplement till trimmer. Eller saxen. Eller vad ni nu använder för att hålla det nedre burret i styr. Bladet är utformat så att den skär av hårstråna lite högre upp, dvs lämnar området med lite längre strån än en vanlig hyvel. Kammen gör att man lyfter upp håret och får en jämn klippning. Lite som en trimmer.
Jag har inte använt min sedan jag köpte den och körde en eller två test-race men idag fick jag för mig att plocka fram den igen. Badsäsong i antågande? Japp. 

Och här följer ett reportage helt utan "före-och-efter"-bilder. Någonsin. 

Jag tog med hyveln in i duschen, löddrade upp och började lite försiktigt användandet. Lite uppåt, lite neråt, lite åt sidorna. Jag blev allt modigare och drog den snart snabbt åt alla möjliga håll. Jag vet inte exakt vilket håll som är det mest effektiva men jag tänkte liksom: what ever. 

Och ja, jäklar. Inte helt illa pinkat resultat. Jämnkort. Och inte FÖR kort heller iom utformningen på bladet. Jag Så jag tror faktiskt att jag plockar fram den ur sin lilla bortglömda låda igen. Välkommen tillbaka in i spelet, lilla muff-hyvel! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0