Herre min skapare... Nu kör vi!

Och så var det alltså dags.
Håll alla tummar ni har. 


Det blev färgen 93 Shocking Pink.
Jag You Tubade färgen för lite inspo innan och ska göra en dip dye, dvs bara färga topparna, halvvägs uppåt huvudet. Som om jag bara doppat topparna i en färgburk rakt upp och ner. Sopsäck över axlarna rekommenderas så det har jag rotat fram och klippt hål för huvudet. Gummisnoddar sätts i håret i två tofsar för att få en gräns dit färgen ska appliceras. 


Jag har inte gjort någon blekning i förväg av varken toppar eller hår så mitt resultat blir nog ganska mörkt. Vill man ha ill-resultat är det bara att fixa det. 

Håret i tofsar, preppad i sopsäck och plasthandskar. Ready for some seeeerious dip dying! 

Lätt var det också. Jag klämde helt enkelt ut färg i handen och smetade och kletade, gnuggade och strök. Se till att färgen kommer in överallt, även baksida och inne i tofsen. Annars blir det fult och ojämnt när du släpper ut tofsarna. 



Enligt instruktionerna och de flesta filmerna på You Tube ska man använda folieinpackning, så här står jag nu. Men jag undrar om jag inte missade något steg i processen... för det blev jäääkligt kladdigt... och det blev mer "korvar" än schyssta vikningar av folien...

...så för att inte få färg all over hals och axlar vek jag upp foliekorvarna till foliebollar. Funkade fint. 

30 min senare tvättade jag ut färgen. Och presto! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0