Dr Rescue SOS Balm

Här sitter jag nu och ska nagelfiffa. Det är antingen här eller framför tv:n det sker. Det är en av mina små stunder av lycka och det funkar lite som en nedtrappning inför natten. Ett litet zen-moment om ni så vill. 

H&M satsar nu på Maybelline och det här lilla stiftet är för naglar och nagelband. Inte helt hundra på vad det ska göra men jag antar och tar för givet att det mjukar upp nagelbanden och tillför näring till nageln. Chockerande gissning, jag vet! Måste googla lite på det. 

Först blev jag lite skeptisk. För litet stift i hylsan..?! Brukar betyda uttorkat. Alltså sjönk mina förväntningar till låga nivåer, Men när jag började smörjandet kändes det inte det minsta uttorkat. 

Så jag drog stiftet över nagelbanden och masserade in det i nagelbanden. Hm. Känns riktigt mjukt och skönt. Mjuk och lättapplicerad. Väldigt delikat och behaglig doft. Var faktiskt tvungen att nästan sticka in det i näsan för att kunna känna.. So far so good. Men sen ser jag vad som hände med stiftet, Det är ju alldeles för mjukt! 


Det "smular" sig. Hade jag tagit i lite mer hade det förmodligen gått sönder! Det gör ju också att det känns lite odrygt! Nä, jag hade nog föredragit ett hårdare stift som smälter vid värmekontakt till en lite oljig koncistens. Å andra sidan är smeten på naglarna nu riktigt behaglig och o-oljig, så jag kan inte bestämma mig. En sak är iaf säker. Kanonbra att ha i väsknecessären pga sin litenhet. 
En av mina favoritsysselsättningar när jag åker kommunalt, faktiskt. Smörja nagelband och händer. True story. Man känner sig väldigt piffig när folk tittar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0