Lancôme Gel Éclat, tvättgele

Som jag berättade i det förra inlägget har jag varit tvungen att lägga om min rengöringsprocedur efter att hyn totalhavererat på kinderna. Jag drog fram ett gammalt inköp som jag ännu inte hade hunnit packa upp. 

Jag är en riktig tvättgele-nörd. Aldrig i liiiivet att jag skulle tvätta ansiktet med något annat! Dels är ju tvål katastrof för ansiktet, dels känner jag mig inte riktigt ren av bara mjölk och vatten. Alltså är en riktigt bra gelé/mousse basen i min rengöringsrepertoar. Nu när det eventuellt visade sig vara min L'Oréalmousse som är boven i dramat är jag riktigt nervös. INGENTING har varit bättre än den! Hands down. Rengöring, formula, pris, makeupborttagning. Topnotch. Överlägset.

Så jag tänkte att jag ju nu lika gärna kan presentera ersättaren:


Lancôme Gel Éclat.
En skummande rengöringsgel för ca   kr. 
Effektiviteten mot mina utslag är ännu för tidigt att berömma men själva användningen kam jag berätta om. Den är nämligen så sjukt jäkla dryg som jag aldrig varit med om! En halv ärta är fortfarande för mycket! Och jag blir lika förbannad på mig själv varje gång jag står där med alldeles för mycket lödder över... Kanonpoäng på den punkten alltså, trots priset. 

När man väl löddrat loss över hela ansiktet och halsen och avsköljningen är avklarad kommer nästa förundran. Drar man händerna över ansiktet känns det som att dra gummi mot gummi. (!) Lent, absolut men skumt, absolut.

Den enda invändningen jag har är egentligen det här med make up-en. Jag har ju den rutinen att nästan varje kväll innan jag sminkar av mig går jag bärsärkagång i sminklådorna! 😆 Jag tar fram de mest färgglada skuggor, pennor och läppstift jag har och släpper loss mitt inre kaos! Och min inre makeup-artist. 
Och det kräver sin borttagning. Tro mig.
Och där håller inte riktigt Gel Éclat måttet. Där gelén gör ett mindre bra jobb främst runt ögonen, där gjorde L'Oréals Mousse rent hus. Med min hy också, tydligen. :-( 

Så nu återstår några svettiga veckor innan jag fått klara besked om det ÄR moussen som är boven i dramat. 
Å ena sidan hållet jag ena tummen stenhårt, för tänk lyckan att få bli av med utslagen!! 
Å andra sidan, skit att man skulle bli av med sin absoluta favvoprodukt... Som man dessutom har ett par stycken av i back-up..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0