Sökandet fortsätter: Crabtree & Evelyn Ultra-Moisturising Hand Therapy.

Är det något jag inte kan vara utan så här års så är det handcreme. Eller vad säger ni? Slarvar jag med den så är det kört direkt. Mina händer skrumpnar ihop till torra gamlinghänder och om någon skulle gissa min ålder genom att titta på dem (varför de nu skulle få för sig en sådan sak...) så skulle de gissa en sisådär 87 år. 

Är det NÅGON människa som har det värre än jag, dock, så är det karln min. Hans problem är självsprickorna. Fingrarna får som små svidande papercuts som inte riktigt vill läka. Och han är den människa jag känner som konsumerar mest handcreme av alla... Han håller på som en kärring och det känns som om vi köper ny handcreme varje vecka..! 
Vi har nog haft varenda créme som går att finna på marknaden. Den vi har haft hemma flest gånger, och som korats till någon slags bäst-i-test är Atrix, den gröna tuben. Men vi är ständigt på jakt. Och vilka stolpskott man sprungit på!
Allt från crémen som inte alls ville komma ut ur tuben, till den som torkade ut händerna, till den som, i min näsa, luktade otroligt mumsigt av päron men som fick min karl att känna sig så omanlig att han inte kunde förmå sig att använda den. 

Vi gör ständigt nya försök. Och nu har jag köpt två tuber av Crabtree & Evelyns Ultra Moisturising Hand Therapy.


Lavendeln är helt klart min favorit, jag är en sådan gigantisk sucker för lavendeldoftande produkter..! Citronen är också fantastisk och så är jag sugen på avokadon och päron. Men de är dyra för att vara så små. H&M 49.50. Dyyyrt, så jag hoppas de är bra med tanke på hur fort dessa små godbitar kommer gå åt när min karl får nys om dem.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0