L'Oréal-utbildning.

Precis på väg hem från en kväll på stan med både drinkar, spontanhandling av smink och uppfräschning av hudvårdskunskaper. Bara skojigheter med andra ord! 


L'Oréal bjöd in till utbildning och jag drog med två kollegor. Vi tog två drinkar och en bit mat innan det var dags för att infinna sig. 

Väl där satte Tilda Forsgren igång. Det visade sig att hon är grundaren till Rapid Brow Bar! Där ser man! 
Själva hudvårdsutbildningen gav inget nytt. Dermis, epidemis, tvål har för basisk pH för att tvätta hyn med, hudtyper etc, allt visste jag redan. Det som gav något var repetition av L'Oréals produkter. Aktiva ingredienser, åldersgrupper och så vidare. Och Tilda var riktigt inspirerande! 

En av mina kollegor är en gammal tvål-användare som jag omvänt och det var kul att hon följde med och fick höra att allt det jag skriker om på jobbet faktiskt är SANT! Så nu har jag en allierad i kampen mot tvål i ansiktet. 
Och även i kampen mot "jag-kan-minsann-använda-min-dagcreme-även-på-natten"!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0