Max Factor Excess Shimmer ögonskugga

Om jag ska vara riktigt ärlig så har Max Factor alltid varit ett tantmärke i mina ögon. Och de har alltid varit steget efter alla trender, missat tåget liksom! Visst, de har en del storsäljare på mascarafronten som 2000 Calorie, Masterpiece Max och False Lash, och Cream Puff-pudret. Men när kom egentligen alla deras höjdpunkter? Jo, det ska jag tala om för er! Typ 20 år sedan! 

Men på sistone har det rasslat till där uppe och de har kommit med några riktigt fina och roliga nyheter! Trendiga dessutom. Ta till exempel Mousse Cream, en foundation som åker på som en dröm, eller som min kompis sa: "Man får nästan orgasm, så skön är den att sätta på!" Nya Skin Illuminizer, en foundation som reflekterar ljuset för en fin lyster. Och nu Excess Shimmer-skuggorna. De är ju fortfarande inte banbrytande men de är snabbare att hänga på... Så jag är beredd att ge märket en ny chans. Jag är inte värre än så. 

Så vad har vi här nu då? 




05. Crystal
10. Pearl
15. Pink Opal

20. Copper
25. Bronze
30. Onyx



"Sealed for Your protection" 
Toppenfunktion, supertöntig text. 




Seriöst! Någon annan än jag som bara vill stoppa ner fingret, gegga runt och sen stoppa i munnen... Eller sticka ner tungan rakt upp och ner! 


Konsistensmässigt hade jag lite bryderier med den vita. Grynig och svårarbetad. Grön och lila lite bättre och de tre översta gled på som olja. Jag ska ta och lajja lite med dem så får vi se hur de verkar men förhandsfavoriter är solklara Copper och Bronze, de två bruna nyanserna.
Let the smetande begin! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0