Multitasking mum!



Ikväll blev det både ansiktsmask och nagelfiff. Man måste ju passa på medan tiden finns, karl kommer hem lagom till fotbollsmatchen. Det betyder hela 45 minuter av pure egentid!! 

Masken fick jag på Nivea-utbildningen jag var på några månader sedan. Det är Intensive Moisturising Mask i Pure & Natural-serien, vilket innebär 0% parabener, 0% silikoner, 0% färgämnen och 0% mineraloljor. Det borde min stackars sargade hy äääääälska!!! Jag blir ju varje gång jag är på salong uppmuntrad att använda fuktighetsmask. Och sist fick jag ju höra att jag har känslig hy, så nu jävlar!! 

Och som ni såg på bilden: jag kan ju inte låta bli naglarna. Hade jag kunnat hade jag målat naglarna varje dag... Men jag har lite svaga naglar som skivar sig så för att skona dem håller jag mig till varannan/var tredje dag. Men dag tre är det en pina... 😝 Oftast har de skivat sig då så lacket åkt av eller så har jag toktröttnat...


Idag provade jag för första gången Isadoras nya Gel Nail Lacquer. Valet föll på Pink Bomb, en starkrosa liten sak som är kanonsnygg till en brunbränd hand. 
Nu råkar ju inte MIN hand vara så brunbränd ÄN men sommaren är ju inte slut än, eller..? 

Med min målarmani är veckolånga manikyrer inte det minsta lockande, speciellt när det är så jäkla svårborttaget som Depends hemma-kit med UV-lampa. Isadoras Gel Nail Lacquer ska kunna tas bort med helt vanlig remover (!) vilket gör den i mina öron väldigt lockande. 

Vi hörs igen i ämnet om några dagar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0