Finito!

Ett av mina största No-No's är att tvätta ansiktet med tvål. Nej, nej och åter nej. Det gör man bara inte. Tvål är till för tuff smuts på tåligare ytor än ansiktet, som exempelvis händerna. Den tar bort RUBBET: smuts, bakterier, fett etc dvs gör rent hus. Och hur tror ni ert stackars fejs mår då? Huden ska rengöras skonsamt och få behålla sin skyddande hinna av fetter o dyl. Dessutom har tvål ett pH-värde runt 7. I trakterna av Klorin.  Där har ni det. Ni vet ju själva hur huden känns efter en omgång tvål. Tunn och straaaaam..! Och så drar man på en extra dos ansiktscreme för att kompensera och reparera. Urbota dumt. 

Alltså. Sedan så lång tid tillbaka att jag inte minns när har jag använt tvättgele. Niveas blå tub var den första jag använde och den följde med i flera år tills jag provade Garniers lilla gröna. Båda två geléer jag kan rekommendera. 

Och sedan upptäckte jag rengöringsmoussen. 

Jag är en "löddertjej". Om en produkt inte löddrar känns den inte lika effektiv som en produkt som ger ett mjukt, doftande lödder. Vilket är orimligt eftersom löddret är tillsatt i produkterna för att vi är så inlärda att lödder=rent. Så jag har gått på det. Och rengöringsmoussen smeker mig medhårs. 
Bäst hittills är L'Oreals gröna flaska Cleansing Mousse. Men så fick jag en flaska av Niveas variant. Och den var inte dum den heller. Inte så dum att den faktiskt tagit slut!


Nivea Refreshing Cleansing Mousse, del av den blå Daily Essentials Refreshing-serien. 
Skönt mousse, bra rengöring och skön hy-känsla efteråt. Och givetvis med Niveas karaktäristiska doft. 
Inte dum. En stark 3:a i betyg och jag kommer köpa den igen om jag inte får tag i L'Oreals variant. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0